بهترین لاستیک های چهارفصل خارجی برای خودروهای جمع و جور

بهترین لاستیک های چهارفصل خارجی برای خودروهای جمع و جور

 

خودروهای خانوادگی جمع و جور برای رانندگی آرام در جاده های شهری طراحی شده اند. با این حال، انتخاب تایرهای مناسب برایشان بسیار مهم است. تایرهای خودرو باید مقاومت آبی بالا و فاصله کوتاه ترمز خشک و مرطوب را ارائه دهند. علاوه بر این آنها باید راحت، بی صدا و مقاومت در برابر سایش خوبی داشته باشند. یکی از کارآمدترین تایرها، لاستیک های تورینگ هستند.

لاستیک‌های تورینگ برای رانندگانی طراحی شده‌اند که راحتی و سواری آرام را به عملکرد بالا ترجیح می‌دهند. این لاستیک ها برای سفرهای طولانی و رانندگی در بزرگراه ها ایده آل هستند، زیرا پایداری و هندلینگ عالی در سرعت های بالا ارائه می دهند. لاستیک‌های تور معمولاً با ترکیب لاستیکی سخت‌تر ساخته می‌شوند که دوام بهتر و عمر آج طولانی‌تری را ارائه می‌دهد. آنها همچنین دارای الگوهای آج منحصربه‌فردی هستند که کشش را در جاده‌های خیس افزایش می‌دهد و صدای جاده را برای یک سواری آرام‌تر کاهش می‌دهد. این لاستیک ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه، از سدان گرفته تا SUV، مناسب هستند.

ما چند مورد از بهترین لاستیکهای تورینگ تابستانی و چهارفصل خارجی را برای خودروهای سدان و شاسی بلند های شما در رده های قیمتی مختلف معرفی می کنیم. اگر قصد خرید لاستیک خارجی چهارفصل برای خودروهایی مثل دنا توربو دستی، دنا توربو اتومات، جک J5 اتومات، برلیانس CrossC3 و ... دارید، مقاله ما را تا آخر دنبال کنید.  

 

لاستیک بریجستون مدل Turanza T005

The best all-season tires for compact cars

Turanza T005 یک تایر تابستانی است که عملکرد قوی در جاده های خیس و خشک از خود نشان داده است. این لاستیک، یکی از محصولات جدید سازنده ژاپنی است که در سال 2018 جایگزین Turanza T001 Evo شد. این مدل دارای الگوی آج نامتقارن است، در طیف وسیعی از اندازه ها موجود است و به عنوان تجهیزات کارخانه برای برخی از مدل های لکسوس استفاده می شود.

در آزمایشات، مصرف سوخت خوب ، مقاومت غلتشی نسبتا پایین ، مقاومت در برابر سایش بالا و عملکرد خوب خشک و مرطوب را نشان می دهد. یک انتخاب مناسب برای استفاده شهری و سفرهای طولانی. آزمایشات زیادی روی این لاستیک انجام شده است. برخی از تست‌ها ادعای عملکرد عالی دارند در حالی که برخی دیگر هندلینگ کند و ترمز خیس طولانی‌تر را گزارش می‌کنند. به طور کلی، گزارش ها به این نتیجه رسیده اند که Turanza T005 عملکرد متعادلی را ارائه می دهد و هیچ نقطه ضعف عمده ای ندارد و آن را به گزینه ای قابل توصیه برای انواع وسایل نقلیه و شرایط رانندگی تبدیل می کند.

 

لاستیک هانکوک مدل Ventus Prime 3 K125

لاستیک هانکوک مدل Ventus Prime 3 K125

 

یک تایر تابستانی آج نامتقارن از یک سازنده کره ای جایگزین Ventus Prime 2 K115 شد و  آخرین عضو از طیف مشهور Ventus است.

علیرغم اینکه هانکوک یک برند نسبتاً جوان است و محصولات آن در رده قیمتی متوسط قرار دارند، این مدل با برندهای برتر مانند کانتیننتال، دانلوپ، میشلین و غیره رقابت می کند. در آزمایشات، ترمز و هندلینگ خوب در خشک و مرطوب را نشان می دهد که با قیمت مقرون به صرفه، راحتی بالا و صدای کم ترکیب شده است، آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده روزمره تبدیل می کند. به علاوه این لاستیک در سرعت های بالا و در پیچ ها پایدار است.

چهار شیار محیطی در الگوی آج لاستیک استفاده شده است - این شیارها برای حذف سریع آب سطحی از مسیر لاستیک کار می کنند - که خطر سقوط خودرو را کاهش می دهد. در این لاستیک، الگوی آج نامتقارن برای افزایش 10٪ در میزان تماس بین لاستیک و جاده توسعه یافته است.

Ventus Prime 3  با یک سیستم نشانگر تراز بصری (VAI) ساخته است تا به رانندگان این امکان را بدهد که بتوانند مسیر سریع چرخ‌های تایرهای خود را بررسی کنند.

 

لاستیک فالکن مدل Azenis FK510

لاستیک فالکن مدل Azenis FK510

 

تایر دیگری  از تولیدکنندگان لاستیک ژاپنی با الگوی آج نامتقارن.

   Azenis FK510 یک تایر تابستانی با عملکرد فوق العاده بالا است که برای رانندگان سدان های اسپرت ممتاز، کوپه های اسپرت، خودروهای عضلانی و حتی برخی از کراس اوورهای اسپرت طراحی شده است. اگر نمی‌خواهید برای برند پول اضافی بپردازید و سطح امنیتی قابل اعتمادی را به دست آورید - بدون شک فالکن سزاوار توجه شماست.

این لاستیک در اندازه های مختلف، از 17 اینچ تا 22 اینچ قطر چرخ، برای پوشش نیاز بیشتر خودروهای پرفورمنس در جاده های عمومی امروزی عرضه می شود.

این لاستیک دارای نشانگرهای سایش آج استاندارد صنعتی (TWI) است که به شما نشان می دهد چه زمانی عمق آج دیگر برای شرایط بارانی ایمن نیست. به طور خاص، TWI ها میله های لاستیکی باریکی هستند که به صورت معلق در شیارهای لاستیک قرار می گیرند، که با فرسودگی آج بیشتر نمایان می شوند. وقتی آج به 2.32  اینچ رسید، TWI ها کاملاً با سطح همسطح می شوند. این مقدار، کمترین عمق آج قانونی برای یک تایر تابستانی در بیشتر مکان‌ها است، اما مهمتر از همه، در این شرایط تایر نمی‌تواند به سرعت آب را تخلیه کند. در نتیجه، لاستیک بیشتر در حالت هیدروپلنینگ قرار می گیرد که خطرناک است.

تا آنجایی که عمر آج دارد، آزنیس FK510 یکی از بهترین لاستیک های فوق العاده با کارایی بالا است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که تایرهای پرفورمنس دوام زیادی ندارند زیرا ترکیب آج بیشتر به سمت چسبندگی می‌رود تا دوام. برای اطلاعات بیشتر از این برند تایر، راهنمای خرید لاستیک های فالکن را مطالعه نمایید.

 

لاستیک یوکوهاما مدل  AVID Touring-S

AVID Touring-S

 AVID Touring-S یک تایر همه کاره است که برای استفاده در تمام فصول طراحی شده است. با دیواره و آج بادوام خود، هم ایمنی و هم عملکرد را ارائه می دهد.  یکی از ویژگی های برجسته AVID Touring-S شیارهای گسترده آن در داخل آج است که به طور موثر آب را برای کشش بهینه مرطوب و زمستانی تخلیه می کند. این بدان معنی است که شما می توانید با اطمینان خاطر در شرایط بارانی یا برفی رانندگی کنید، زیرا می دانید که لاستیک های شما چسبندگی و پایداری عالی را ارائه می دهند. چه در بزرگراه در حال گشت و گذار باشید و چه در خیابان های شهر، تایر    AVID Touring-S یک انتخاب قابل اعتماد است که هم ایمنی و هم عملکرد را ارائه می دهد.

 

لاستیک مکسس مدل Premitra HP5

لاستیک مکسس مدل Premitra HP5

و در رتبه بعدی، لاستیک یک تولید کننده تایوانی قرار دارد که در سال 2016 وارد بازار اروپا شد. این لاستیک شایسته قرار گرفتن در بین بهترین ها است، چرا که با قیمت کمتر از تایرهای با مارک برتر، در بسیاری موارد عملکردی در حد آنها دارد(گاهی اوقات حتی بهتر).  به عنوان مثال، در آزمایشی از نشریه آلمانی Auto Bild Sportcars در سال 2019، فاصله ترمز خشک آن تنها  0.6 متر بیشتر از پیرلی ایتالیایی بود.

لاستیک تابستانی Premitra HP5 به دلیل ایمنی عالی خود در شرایط آبگرفتگی و فواصل کوتاه ترمز خیس همراه با سطح قیمت پایین مورد تحسین قرار گرفته است. کلید موفقیت در جاده های خیس، به دلیل مشخصات پراکندگی آب کارآمد لاستیک است که با ترکیب آج چسبنده همراه شده است، که امکان هندلینگ سریع و خنثی در پیچ های متناوب و کشش قوی در خروجی های گوشه را فراهم می کند.

از طرف دیگر، عملکرد لاستیک در جاده های خشک تا حدودی کمتر از انتظار است،  کم فرمانی قابل توجه در هنگام هندلینگ و  مقاومت غلتشی بالای لاستیک نیز به عنوان معایب ذکر شده است. با وجود این معایب، Premitra HP5 به دلیل عملکرد چشمگیر آن بر روی سطوح مرطوب و قیمت مقرون به صرفه، همچنان یک گزینه پیشنهادی باقی مانده است.

 

لاستیک گودیر مدل Eagle Touring

لاستیک گودیر مدل Eagle Touring

تایر رادیال تمام فصل گودیر ایگل تورینگ به گونه ای طراحی شده است که در جاده های خشک، خیس و برفی کشش عالی را ارائه دهد. لبه های گزنده و ترکیب آج بادوام با چسبندگی بالا، کشش و هندلینگ را افزایش می دهد. این لاستیک همچنین دارای چندین خط لوله برای جلوگیری از سایش ناهموار آج است. این یک نوع مناسب برای وسیله نقلیه با ظرفیت بار 1700 پوند است که آن را برای خودروهای سواری مناسب می کند.

 

لاستیک بریجستون مدل Ecopia EP500

لاستیک بریجستون مدل Ecopia EP500

   Ecopia EP500  تایر مسافری درجه یک با عملکرد فوق العاده بالا است که برای سطوح خشک و مرطوب طراحی شده است. این لاستیک با ترکیب آج سیلیسی خود، کشش و چسبندگی عالی را ارائه می دهد و تجربه رانندگی ایمن و راحت را تضمین می کند. شانه‌های عریض و بلوک‌های میانی به‌طور خاص برای هندلینگ و پیچیدن واضح تنظیم شده‌اند که امکان کنترل دقیق در جاده را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این تایر دارای نماد M+S   است که آن را برای تمام فصول مناسب می کند. چه در حال پیمایش در خیابان های شهر باشید و چه در یک سفر جاده ای طولانی، تایر Ecopia EP500 عملکرد و قابلیت اطمینان مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

 

کلام آخر

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لاستیک خودرو "همپالاستیک" چند مورد از لاستیک های تورینگ برای خودروهای کامپکت بر اساس بررسی های انجام شده، معرفی شدند. برای مشاهده قیمت انواع لاستیک های خارجی  به صفحه اصلی همپالاستیک مراجعه کنید. در صورت تمایل به مشاهده و بررسی محصولات بیشتر برای یک خودروی خاص، تنها کافی است در بخش خودروها، نام خودروی مورد نظر را جستجو کنید یا برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.