لاستیک تورینگ چیست؟

لاستیک تورینگ چیست؟

سازندگان لاستیک برای کمک به مشتریان در درک ویژگی تایرها، آنها را در دسته‌های مختلف دسته‌بندی می‌کنند. متأسفانه این توضیحات گاهی موجب گیج شدن مصرف کننده می شود. در این مقاله از سایت همپالاستیک یکی از پرکاربردترین لاستیک ها یعنی لاستیک تورینگ را ساده و مختصر توضیح دادیم و سوالاتی که در این خصوص ممکن است به ذهن شما برسد، پاسخ می دهیم.

لاستیک تورینگ

     لاستیک‌های تورینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمر طولانی‌تر آج، هندلینگ خوب، سواری آرام و سواری راحت را فراهم کنند. آن‌ها امتیاز تایرهای پرفورمنس را ندارند که عمر آج و راحتی را فدای چسبندگی بیشتر می‌کند، یا آسایش بیشتر و عمر طولانی‌تر لاستیک‌های مسافری را به بهای گرفتن مقداری چسبندگی ندارند.

به عبارتی، لاستیک‌های تورینگ واژه‌ای فراگیر هستند، زیرا آنها نام معمولی برای دسته عملکردی هستند که تایرهای وسط بسته در آن قرار می‌گیرند.

بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم

لاستیک-تورینگ-چیست

انواع لاستیک

انواع مختلف لاستیک ها در درجه اول بر اساس فصل و سپس بر اساس عملکرد گروه بندی می شوند. ساختار دسته بندی به شرح زیر است:

  • لاستیک تابستانی

         تایرهای پرفورمنس (  Performance Tires )

         لاستیک های تورینگ( Touring Tires  )

         لاستیک های سواری یا مسافری(  Passenger Tires)

  • لاستیک چهار فصل

         تایرهای پرفورمنس

         لاستیک های تورینگ

         لاستیک های سواری یا مسافری

  • لاستیک های زمستانی

         تایرهای پرفورمنس

         لاستیک های تور

         لاستیک های سواری یا مسافری

در حالی که فهرست بالا نمایش خوبی از دسته لاستیک هایی است که یک تایر تورینگ در آن قرار می گیرد، ما باید مطلب را کمی روشن کنیم.

به دلیل محدودیت‌های طراحی لاستیک‌های فصلی، ممکن است، برخی از لاستیک‌های موجود در لیست بالا را در دنیای واقعی پیدا نکنید.

تایرهای تابستانی بیشتر به عنوان یک تایر پرفورمنس طراحی می شوند تا به عنوان یک تایر مسافری. تایرهای مسافری تابستانی زیادی نخواهید دید. همین امر در مورد لاستیک های زمستانی نیز صادق است. اما تایرهای پرفورمنس و تورینگ را در هر سه دسته تایرهای فصلی خواهید یافت.

تایرهای پرفورمنس یا باکارایی بالا چیست؟

لاستیک‌های با کارایی بالا، آج و کیفیت سواری را قربانی هندلینگ بهتر می‌کنند.  خودروهای اسپورت و خودروهای عجیب و غریب معمولاً این لاستیک ها را به عنوان تجهیزات اصلی برای هندلینگ عالی و چسبندگی بیشتر نصب می کنند.

لاستیک های مسافری چیست؟

لاستیک های مسافری دارای مصرف سوخت عالی و صدای کم هستند.  آن‌ها تجربه‌ای بسیار راحت را ارائه می‌کنند و معمولاً کیلومترها بیشتر از عملکرد قابل مقایسه یا انواع تایرهای تورینگ دوام خواهند داشت.

مزایا و معایب لاستیک تورینگ چیست؟

مزایا:  تایرهای تورینگ ترکیب خوبی از کشش، هندلینگ و راحتی را ارائه می دهند. آنها انتخاب خوبی برای بسیاری از رانندگان هستند.

معایب:  لاستیک های تورینگ ممکن است بهترین عملکرد را در همه شرایط ارائه ندهند. آنها ممکن است بهترین انتخاب برای رانندگی با عملکرد بالا یا بهترین انتخاب برای رانندگی خارج از جاده نباشند.

touring-tire

دوام تایرهای تورینگ چقدر است؟

لاستیک های تور معمولاً حدود 50000 مایل (معادل 80 هزار کیلومتر) دوام می آورند اما این مقدار می تواند کمتر یا بسیار بیشتر باشد. تولید کنندگان مختلف لاستیک ترکیباتی را تولید می کنند که چسبندگی و عمر لاستیک خوبی را با نتایج متفاوت فراهم می کند.

لاستیک های تورینگ برای چه چیزی خوب هستند؟

بیشتر لاستیک های تورینگ برای افرادی که به دنبال هندلینگ متعادل هستند ایده آل است آنها سواری راحت و آرام با صدای کم را برای رانندگی روزانه فراهم می کنند. برخی از لاستیک‌های تورینگ دارای یک عنصر عملکردی هستند، اما نه به اندازه افزایش عملکرد یک تایر با عملکرد بالا.

مقایسه لاستیک های تورینگ  با لاستیک های مسافری

لاستیک های مسافری با در نظر گرفتن عملکرد طراحی نشده اند. آنها برای راحتی، عمر طولانی آج، سواری آرام و راحتی بهینه شده اند.

یک تایر تورینگ برای پر کردن شکاف گسترده بین تایرهای عملکردی و سواری طراحی شده است. آنها سعی می کنند تمام مزایای هر یک را بدون هیچ یک از معایب ترکیب کنند. به عبارتی، دسته تایرهای تورینگ توانسته است به هر دو انتهای طیف خدمات بهتری ارائه دهد.

مقایسه لاستیک های تورینگ  با لاستیک های باعملکرد بالا

لاستیک های تورینگ برای اکثر رانندگان رضایت بخش است. آنها یکنواختی خوب و هندلینگ کمی اسپرت را بدون ایراد زیاد ارائه می دهند.

تایرهای پرفورمنس برای به حداکثر رساندن چسبندگی طراحی شدند و این امر با هزینه کردن از عمر آج، صدای جاده و یک سواری راحت بدست میاید.

 

مقایسه لاستیک های تورینگ  با لاستیک های چهار فصل

لاستیک های چهار فصل لاستیک هایی هستند که برای ایجاد کشش در تمام طول سال طراحی شده اند. آنها می توانند برف سبک و شرایط آب و هوایی معتدل زمستانی را تحمل کنند.

لاستیک های چهار فصل، فاصله بین لاستیک های تابستانی و زمستانی را پر می کنند. یک تایر تورینگ فاصله بین کنترل پاسخگو تایرهای عملکردی و راحتی و آج لاستیک های مسافری را پر می کند.

لاستیک های چهار فصل تورینگ بهترین تایر همه کاره هستند. آنها سعی می کنند تایرهایی باشند که می توانند همه کارها را انجام دهند.

اگر در آب و هوای معتدل‌تری زندگی می‌کنید که آب و هوای سخت زمستانی را تجربه نمی‌کند و می‌خواهید برخی از ویژگی‌های عملکردی را داشته باشید و در عین حال از مصرف سوخت خوب و یک سواری راحت برخوردار هستید، تایرهای تورینگ چهار فصل لاستیک‌های مناسبی برای شما هستند.

 touring-tire

 

مقایسه لاستیک تورینگ  با لاستیک گرند تورینگ

لاستیک های استاندارد چهار فصل نسبت به تایرهای سواری عملکرد محورتر هستند در حالی که تایرهای عملکردی در نظر گرفته نمی شوند.

یک لاستیک گرند تورینگ ممکن است در مقایسه با تایر استاندارد تورینگ دارای رتبه سرعت بالاتر و عملکرد بهتری باشد.

مقایسه لاستیک های تورینگ  با لاستیک های بزرگراه

تایرهای بزرگراه دسته ای از تایرهای کامیون سبک هستند که بر عمر طولانی آج و عملکرد رضایت بخش تمرکز می کنند.

لاستیک‌های کامیون سبک برای SUV‌های بزرگ‌تر و کامیون‌های مسافربری یا وانت‌های تجاری و کامیون‌های کار که به لاستیکی برای تحمل بارهای سنگین‌تر نیاز دارند، طراحی شده است.

یک تایر تورینگ لزوماً توانایی یکسانی برای تحمل این بارهای سنگین‌تر را ندارد و معمولاً نسبت به تایرهای بزرگراه عملکرد محورتر است.

تایرهای بزرگراه بیشتر شبیه تایرهای سواری با افزایش استحکام دیواره جانبی برای وسایل نقلیه بزرگتر هستند.

 

آیا لاستیک های تورینگ در برف خوب هستند؟

لاستیک های تورینگ به صورت تایرهای تابستانی، چهارفصل و زمستانی موجود هستند. برای بهترین کشش برف، لاستیک زمستانی بهترین است، اما تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که دمای هوا کمتر از 45 درجه فارنهایت( تقریبا 7 درجه سانتیگراد) باشد. ترکیبات لاستیکی مورد استفاده در لاستیک‌های زمستانی  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ماه‌های زمستان نرم می‌مانند و در هنگام گرم شدن دما انعطاف‌پذیری زیادی خواهند داشت.

یک تایر تور چهار فصل در برف سبک و دمای تا 45 درجه فارنهایت( تقریبا 7 درجه سانتیگراد) خوب است، اما با کاهش دما به زیر این نقطه، لاستیک انعطاف‌پذیری و چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

لاستیک تور تابستانی اصلاً برای استفاده در شرایط برفی طراحی نشده است و استفاده از آن در آب و هوای زمستان ناایمن است.

آیا تایرهای تورینگ ساکت هستند؟

لاستیک های تورینگ عموماً برای سر و صدای کم طراحی شده اند و یک سواری راحت و آرام را ارائه می دهند. با این حال، برای لاستیک بی‌صدا، تایر مسافری انتخاب بهتری است. اگرچه لاستیک‌های مسافری کمی عملکرد را فدای  راحتی و صدای کم  می‌کنند.

 

چه نوع لاستیک هایی نیاز دارم؟

نوع لاستیک مورد نیاز شما به متغیرهای مختلفی بستگی دارد. سبک رانندگی شما و نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید احتمالاً بزرگترین فاکتورها هستند.

شما اغلب می توانید نوع لاستیک های مورد نیاز خود را به راحتی با دیدن سایزهای موجود برای وسیله نقلیه خود محدود کنید. اگر مطمئن نیستید که چه لاستیک جدیدی برای ماشین یا کامیون خود بخرید، به احتمال زیاد لاستیک های تور چهار فصل انتخابی عالی خواهند بود.

 

آیا لاستیک های تورینگ خوب هستند؟

لاستیک های چهارفصل تورینگ تنها لاستیکی است که همه نیازهای رانندگی را پوشش می دهد. این تایرها با عادات رانندگی اکثر مردم مطابقت دارند. در دسته لاستیک‌های تورینگ چهار فصل، برای گروه بسیار وسیعی از صاحبان خودرو، کامیون و شاسی‌بلند گزینه مناسبی وجود دارد.

تنها در شرایط آب و هوایی زمستانی سخت یا وقتی یک خودروی اسپورت عجیب و غریب با لاستیک های خاص داشته باشید، احتمالاً باید به فکر خرید لاستیک زمستانی یا تابستانی باعملکرد بالا باشید.

 

بهترین لاستیک های تورینگ

اغلب تولیدکنندگان لاستیک، به تولید و فروش لاستیک های تورینگ با توجه به کاربرد فراوانشان مبادرت می کنند. با توجه به برند و مشخصات ،این لاستیک ها قیمت های متفاوتی خواهند داشت. از بهترین لاستیک های تورینگ در بازار کشور با تنوع قیمت و برند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک بریجستون Turanza T005

لاستیک کنتیننتال Premium Contact 6

لاستیک میشلن    Primacy 4

لاستیک کومهو   Ecsta HS51

لاستیک هانکوک  Kinergy Eco 2 K435

لاستیک نکسن N Priz AH5

لاستیک نکسن N Priz AH8

لاستیک فایرستون RoadHawk

لاستیک تویو Proxes CF2

کلام آخر

لاستیک های تورینگ، لاستیک هایی همه کاره هستند که برای اغلب رانندگان مناسب هستند. البته مانند هر وسیله مصرفی خودرو باید خرید لاستیک های تورینگ خود را از برند و محل معتبری انجام دهید. تیم تخصصی ما در همپالاستیک با کم کردن از سود و تلاش برای دادن اطلاعات کافی به مشتریان، مشتری مداری را در فروش آنلاین لاستیک خودرو با بهترین قیمت و ارسال سریع سرلوحه خویش قرار دادند. برای مشاوره رایگان در انتخاب و خرید لاستیک با ما تماس بگیرید.