لاستیک مناسب نیسان زامیاد

لاستیک مناسب نیسان زامیاد

مشخصات زامیاد 24

نیسان آبی یا زامیاد 24 در واقع نسل سوم نیسان جونیور است. زامیاد 24 در ایران، اولین بار در سال 1349 توسط شرکت زامیاد تولید شد. این خودرو بین سالهای 1365-1377 توسط سایپا و با نام سایپا 24 به بازار عرضه می شد. بعد از سال 1377، مجددا زامیاد تولیدکننده نیسان آبی شد. مدل‌های مختلف نیسان وانت، اعم از بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز، از لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. از مزایای این خودروی باری می توان به دسترسی ساده به قطعات یدکی، هزینه نگهداری پایین و ظرفیت حمل بار بالا اشاره کرد. هر چند نیسان آبی در توانایی حمل بار در ایران رقیبی ندارد اما با گذشت بیش از 50 سال از تولید آن، تغییرات چندانی در آن مشاهده نمی شود. از مهمترین معایب آن می توان به ایمنی پایین، مصرف سوخت و آلایندگی زیاد اشاره کرد.

نیسان زامیاد بنزینی دارای پیشرانه 2.4  لیتری توربوشارژ با ۴ سیلندر و 8 سوپاپ است. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 100 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های عقب  از یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی استفاده شده است. حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد آن، به ترتیب 140 کیلومتر بر ساعت و  18 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر به 13 لیتر می رسد. ترمز ABS و سیستم EBD تنها آپشن‌های ایمنی آن هستند. نسخه آپشنال نیسان زامیاد که از سال 95 تولیدش آغاز شد، امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیش از نمونه های معمول دارد.

در نیسان زامیاد گاز سوز نیز همین پیشرانه به صورت انژکتوری به کار گرفته شده است. پیشرانه نسخه گازسوز  توانایی تولید حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد. عرضه نیسان زامیاد دیزلی با توجه به قیمت پایین تر سوخت دیزلی از تغییرات خوب زامیاد، در نیسان آبی است. نیسان زامیاد دیزلی دارای موتور 2.8  لیتری است که از سال 98  مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 هستند.

 

لاستیک نیسان آبی

 

 

بهترین لاستیک برای نیسان آبی

نیسان آبی، خودرویی است که در جاده های کشور ما زیاد به چشم می خورد. با وجود بدنه مستحکم آن، عدم وجود امکانات ایمنی کافی گاهی این غول آبی جاده ها را به قاتلی بی رحم بدل می کند. آنچه مصرف کننده در جهت بهره وری بهینه خودرو می تواند انجام دهد بررسی سلامت خودرو و استفاده از لوازم مصرفی باکیفیت است. از مهمترین مصرفی ها که باید در انتخاب و خرید آن دقت کافی داشت، لاستیک نیسان آبی است. لاستیک نیسان آبی یکی از مهمترین بخش های آن به شمار میاید، چرا که تنها نقطه تماس با جاده است و نقش اساسی در هندلینگ و امنیت سواری دارد. خرید لاستیک مناسب و باکیفیت برای نیسان آبی، سرمایه گذاری ارزشمند برای حفظ سلامت خودرو و راننده است.

امروزه خرید اینترنتی لاستیک با مزایای فراوانی که دارد، جایگاه مناسبی در جامعه یافته است. خرید تایر  از فروشگاهی معتبر و مطمئن را باید در خرید اینترنتی لاستیک در نظر بگیرید. قیمت روز لاستیک نیسان آبی با توجه به نوسانات ارزی بازار متغییر است و بسیاری فروشگاهها از دادن قیمت به روز تایر نیسان آبی در سایت خود امتناع می کنند. تیم پرتلاش همپالاستیک، قیمت روز لاستیک نیسان آبی را در اختیار شما قرار می دهد تا مطمئن خرید کنید. خرید اینترنتی لاستیک نیسان زامیاد موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

 

لاستیک نیسان

 

لاستیک نیسان آبی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لاستیک ها تنها راه ارتباطی بین خودرو و جاده هستند. لاستیک مسئول نحوه چسبیدن ماشین به جاده، فاصله ترمزگیری و نحوه عملکرد روی سطوح خیس هستند. به علاوه، لاستیک نیسان آبی باید وزن کامل خودرو و بار را تحمل کنند. لاستیک مناسب برای هر سه نوع بنزینی، دوگانه و دیزلی سایز یکسانی دارد. برای انتخاب بهترین لاستیک نیسان آبی، پارامترهای زیر را در نظر داشته باشید.

شاخص بار: شاخص بار عددی است که نشان می دهد تایر چه باری را بدون آسیب در جاده، می تواند تحمل کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، "بار قابل تحمل" بیشتر است. هنگام خرید لاستیک برای نیسان زامیاد، باید به شاخص بار لاستیک دقت کنید. عدم تطابق شاخص بار با توصیه های سازنده و حالت عملکرد خودرو می تواند منجر به ترکیدن لاستیک شود. انتخاب نادرست لاستیک ها خطری جدی در جاده است. انتخاب نامناسب لاستیک نیسان زامیاد می تواند به افزایش مصرف سوخت نیز بیانجامد.

 

تاریخ تولید: یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب لاستیک های باری، تاریخ تولید آنها است.  تاریخ تولید هر هفته تعیین می شود. سن تایر بسیار مهم است، زیرا نشان می دهد که آیا واقعاً یک محصول جدید و کامل است یا خیر. لاستیک باری که مدت زیادی در انبار بوده است، به خصوص با نگهداری نامناسب، کیفیت خود را از دست می دهد.

 با توجه به اینکه لاستیک های باربری باید وزن خودرو و بار را تحمل کنند،  باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. این به معنای مقاومت در برابر سایش، دقت ساخت و استفاده از مواد خوب در تولید و همچنین سطح چسبندگی است که حداکثر کنترل ممکن را بر روی خودرو فراهم می کند. لازم به یادآوری است که تایرهای باری که به درستی انتخاب شده اند نه تنها ایمنی بالاتری دارند، بلکه بر اساس مقاومت غلتشی بهینه، هزینه سوخت کمتری نیز دارند. انتخاب لاستیک های مناسب، بیش از آنکه هزینه باشد یک سرمایه گذاری است. علاوه بر این، لاستیک های خوب باعث افزایش راحتی در هنگام رانندگی می شود - سطح سر و صدای کم خستگی راننده را کاهش می دهد و به او اجازه می دهد مدت بیشتری روی جاده تمرکز کند.

 

 

 

نحوه نگهداری لاستیک نیسان آبی

لاستیک ها نیز مانند وسیله نقلیه شما نیاز به مراقبت دارند تا دوام بیشتری داشته باشند و رانندگی ایمن را به شما ارائه دهند. استفاده نادرست از لاستیک نیسان مانند هر خودروی جاده ای به سایش زودهنگام لاستیک منجر می شود. برای افزایش طول عمر لاستیک و صرفه جویی در هزینه ها نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- فشار باد لاستیک ها را به طور مرتب چک کنید

چک کردن باد لاستیک باید یک عادت همیشگی هر راننده باشد. کم باد بودن  لاستیکی ها می توانند باعث خم شدن بیشتر دیواره جانبی شوند که منجر به ناپایداری در سرعت های بالاتر می شود. علاوه بر این، باد کم می تواند باعث مشکلات دیگری مانند جدا شدن آج، برآمدگی، ترک خوردگی لاستیک و غیره شود.

به همین صورت، باد بیش از حد می تواند باعث برآمدگی تایر در مرکز و  افزایش سایش در آن ناحیه شود و پیامدهای از قبیل عدم چسبندگی و پایداری مناسب، لغزش فرمان، و عمر کوتاه تر آج دارد.

2- اجزای سیستم تعلیق را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعمیر کنید

اگر مشکوک هستید که هر یک از این اجزای سیستم تعلیق آسیب دیده است، نیسان خود را در اسرع وقت توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. انجام این کار نه تنها ساییدگی  تایر را کاهش می دهد، بلکه رانندگی ایمن تری نیز خواهید داشت.

3- چرخ ها را از نظر ناهماهنگی بررسی کنید

روند تراز کردن چرخ ها بسیار سریع و ارزان است، بنابراین انجام آن ضروری است.

4-از بارگذاری بیش از حد نیسان زامیاد خودداری کنید

برای جلوگیری از ساییدگی  لاستیک ناشی از بار اضافی، رعایت محدودیت های وزن وسیله نقلیه که توسط سازنده مشخص شده است مهم است. با این کار به ظرفیت بار لاستیک نیز پایبند خواهید بود که معمولاً با ظرفیت وزنی خودرو همخوانی دارد. اضافه بار شامل پرهیز از حمل بار یا مسافر بیش از حد یا یدک‌کشیدن خودروهای بسیار بزرگ است که می‌تواند فشار بیشتری بر لاستیک‌ها و سایر اجزای خودرو وارد کند.

 

تاثیر سایش لاستیک بر نیسان زامیاد

 سایش لاستیک نیسان و عدم تعویض آن می تواند موجب بروز مشکلاتی در زامیاد 24 شود که از این قرارند:

1-کاهش چسبندگی

از آنجایی که سایش ناهموار لاستیک موجب کاهش آج یک طرف لاستیک می شود، تأثیر منفی بر چسبندگی خواهد داشت. بنابراین، می‌توانید انتظارخط ترمز بسیار طولانی‌تر، چسبندگی جانبی بدتر در پیچ‌ها و هندلینگ نامتعادل را داشته باشید. مشکل در شرایط مرطوب به دلیل هیدروپلنینگ و لغزش بدتر خواهد بود.

2- کشیده شدن نیسان به یک طرف

در یک خودرو با هندلینگ مناسب، فرمان به هنگام رانندگی نباید به چپ یا راست منحرف شود. حتی هنگامی‌که فرمان را رها می‌کنید هم باید خودرو مستقیم حرکت کند. سایش داخلی لاستیک می تواند باعث شود ماشین شما به یک سمت کشیده شود، به این معنی که باید دائماً مسیر را با فرمان اصلاح کنید.

3- افزایش مصرف سوخت

سایش لاستیک همچنین می تواند با ایجاد مقاومت غلتشی بالاتر، مصرف سوخت نیسان زامیاد را افزایش دهد.  بنابراین، با رفع مشکل به موقع، ممکن است در دراز مدت در هزینه صرفه جویی کنید.

4-افزایش صدا یا لرزش جاده

به طور کلی لاستیک های با سایش نامنظم به دلیل افزایش ارتعاشات سر و صدای بیشتری دارند. در مورد سایش داخلی لاستیک نیز که باعث عدم تعادل تایر و ایجاد صدای بالاتر می شود، این موضوع صدق می کند.

5- به خطر افتادن ایمنی رانندگی

فرسودگی داخلی لاستیک نه تنها چسبندگی را کاهش می دهد، بلکه خطر خرابی فاجعه بار تایر را نیز افزایش می دهد، برای مثال ترکیدن لاستیک می‌توانند به طور جدی جان شما را به خطر بیاندازد. پس در بررسی سلامت لاستیک ها و عمق آج آن جدی باشید.

 

ما در همپالاستیک، لاستیک مناسب نیسان آبی را با تنوع بالا و قیمتی متمایز عرضه می کنیم. با وجود نوسانات قیمتی بازار، در همپالاستیک قیمت لاستیک نیسان آبی همواره به روز است و با ضمانت اصالت و قیمت در سریع ترین زمان ممکن به دست خریدار می رسد. سایز لاستیک های مناسب برای نیسان وانت سایز  7.00R16  برای محور جلو و سایز  7.50R16 برای محور عقب است . لاستیک های نیسان آبی با برندهای بارز، یزدتایر، ایران تایر، پیروزی، گلدستون و ..... را می توانید هم اکنون در سایت ما سفارش دهید.