میشلن در مقایسه با هانکوک: کدام برند بهتر است؟

میشلن در مقایسه با هانکوک: کدام برند بهتر است؟

تعویض لاستیک‌ها یکی از گران‌ترین کارهای تعمیر و نگهداری معمولی است که هنگام داشتن وسیله نقلیه انجام می‌دهیم. به همین دلیل، ما باید مطمئن باشیم که تایر و مارک مناسبی را خریداری می‌کنیم، بنابراین بیایید نگاهی به دو تا از مارک‌های تایر در بین ده مارک برتر تایر بیندازیم.

میشلن دومین شرکت بزرگ تولید لاستیک در جهان است، در حالی که شرکت تایرسازی کره جنوبی هانکوک مستقر در سئول در جایگاه ششم است. همکاری 8 ساله آنها از 2003 تا 2011 ممکن است تایرهای هانکوک را تقویت کرده باشد، بنابراین امروز در برخی از مسابقات کلیدی مانند فرمول E جایگزین میشلن شده است.

 

مقایسه برند میشلن با هانکوک

میشلن، هانکوک را در جنبه های مختلف از جمله طیف محصولات، نوآوری های تکنولوژی و گارانتی شکست می دهد. با این حال، هانکوک در کسب تاییدیه از کارشناسان رانندگی و صنعت، مصرف کنندگان و مسابقات موتوری اسپرت عقب نیست. علاوه بر این، لاستیک های هانکوک به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از تایرهای میشلین هستند.

 

تاریخچه میشلن

میشلن توسط برادران میشلن، آندره و ادوارد در سال 1888 تاسیس شد. این شرکت در ابتدا تایرهایی را برای دوچرخه و کالسکه اسب تولید می کرد. میشلن اولین تایرسازی بود که تایرهای رادیال با تسمه فولادی را در سال 1949 عرضه کرد. در سال 1951، میشلن به عنوان یک شرکت هلدینگ تغییر ساختار داد و علاقه خود را به سایر محصولات لاستیکی گسترش داد.

میشلن حضور طولانی مدتی در صنعت اتومبیل رانی دارد. لاستیک های آن به طور قابل توجهی در فرمول 1، لمانز، موتو جی پی و مسابقات رالی شناخته شده هستند.

Michelin vs. Hankook: Which brand is better?

تاریخچه هانکوک

این شرکت که در طول جنگ جهانی دوم تأسیس شد و جنگ کره را پشت سر گذاشت، سختی های زیادی را دید و تلاش کرد. با این حال، در طول این دوران چالش برانگیز،  هرگز تسلیم نشد و از هر فرصتی استفاده کردند تا شرکت را به آنچه امروز هست تبدیل کنند.

 هانکوک در لغت به معنای "کره" در زبان مادری است. این شرکت طیف گسترده ای از لاستیک ها را برای خودروهای سواری، خودروهای شاسی بلند، کامیون ها و اتوبوس ها تولید می کند. این شرکت به مسابقات اتومبیلرانی مانند 24 ساعت لمانز پیوست تا حضور خود را در ورزش موتوری تثبیت کند.

در می 2019، این شرکت، نام خود را به Hankook Tire & Technology تغییر داد. در حال حاضر، چرخ های آلومینیومی و سایر محصولات خودرو را نیز تولید می کند. هانکوک اکنون لاستیک‌های خود را به بسیاری از مناطق مختلف از جمله آسیا، اروپا، خاورمیانه و آمریکای شمالی می‌فروشد.

 

1-ظرفیت تولید

میشلن سالانه 200 میلیون لاستیک تولید می کند. 117 مرکز تولید در 26 کشور جهان دارد. لاستیک های میشلن در 13 کشور از قبیل آمریکا، کانادا، برزیل، هند، تایوان، ژاپن و ... تولید می شوند.

در مقابل، هانکوک ظرفیت تولید 120 میلیون تایر در سال دارد و آنها را به 160 کشور در سراسر جهان می فروشد. این شرکت دارای هشت کارخانه تولیدی است: 2 کارخانه در کره، 3 در چین، یک کارخانه در مجارستان، یک کارخانه در اندونزی و یک کارخانه در ایالات متحده.

 

2-محصولات

از آنجایی که میشلن در سراسر جهان تایر، بسیار تأثیرگذار بوده است، این شرکت دارای تنوع تایر بیشتری است. اگرچه این امر می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا انتخاب های زیادی دارید، اما در واقع به این معنی است که می توانید لاستیکی را انتخاب کنید که دقیقاً نیازهای شما را برآورده کند.

میشلن دارای سه بخش تجاری است:

  • چرخ برای خودروهای سواری
  • چرخ کامیون
  • چرخ برای وسایل نقلیه هوایی.

پنجاه و دو لاستیک میشلین به پنج دسته خودروی سواری،  ماشین لوکس، دوچرخه ورزشی، خودروی الکتریکی، ماشین اسپرت و کامیون های سبک تقسیم می شوند.

محبوب ترین ویژگی های تایرهای میشلن شامل  عملکرد مرطوب و خشک،  عمر طولانی آج، گارانتی مسافت پیموده شده و نویز کم است. از سال 2021، میشلن به عنوان بهترین مارک لاستیک در جوایز آچار طلایی برنده شد. لاستیک میشلن مدل Pilot Sport 4S عنوان بهترین لاستیک با عملکرد بالا و لاستیک Cross Climate 2  و  Defender آن، عنوان بهترین لاستیک چهار فصل را دارند.

Michelin vs. Hankook: Which brand is better?

در عوض انواع تایرهای هانکوک شامل موارد زیر است:

  • تایر Dynapro ( وسایل نقلیه اسپرت)

خط تایر Dynapro که از شش لاستیک تشکیل شده است، که برای ارائه عملکرد قوی رانندگی و ترمز برای همه شرایط، از جمله در داخل و خارج از جاده برای SUV ها و کامیون های سبک طراحی شده اند. برای اطلاعات کاملتر در خصوص تایرDynapro HP2 RA33  مقاله سایت را مطالعه کنید.

  • Kinergy (مصرف بهینه سوخت)

تایر Kinergy به طور کامل با مواد سازگار با محیط زیست طراحی شده است و جایزه ISCC PLUS را به عنوان اولین تایر پایدار در کل صنعت دریافت کرده است.

  • Winter (زمستان)

اینها لاستیک زمستانی هانکوک هستند. پنج تایر در این خط وجود دارد که بیشتر از آن چیزی است که اکثر شرکت ها در مورد لاستیک های زمستانی ارائه می دهند. معمولاً در مورد لاستیک‌های زمستانی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، با این حال، تایرهای زمستانی هانکوک به دلیل نتایج آزمایش عالی از Technotrack واقع در شمال‌ترین نقطه فنلاند، به سرعت در حال شهرت است.

  • Ventus (ماشین لوکس)

Ventus تایر با عملکرد بالا هانکوک است که برای رانندگی با سرعت بالا و هندلینگ پایدار بهینه شده است. هفت نوع تایر Ventus وجود دارد. همه آنها در هندلینگ با سرعت بالا خوب هستند اما Ventus S1 AS برای هندلینگ در هر شرایط آب و هوایی بهترین است. علاوه بر این، یک تایر در این خط وجود دارد که برای خودروهای شاسی بلند طراحی شده است.

  • iON (خودروهای الکتریکی یا برقی)

خط تایر iON برای عصر جدید خودروها در قالب خودروهای الکتریکی طراحی شده است. اهمیت این تایرها از این جهت است که ویژگی های مطلوب یک تایر برای یک وسیله نقلیه الکتریکی کمی با خودروهای احتراقی معمولی متفاوت است.

لاستیک مناسب برای یک وسیله نقلیه الکتریکی کم صداتر است، می تواند بار سنگین تری را تحمل کند، به گشتاور بالاتر پاسخ بهتری می دهد و مقاومت غلتشی کمتری دارد. تایر iON به گونه ای ساخته شده است که همه این ویژگی ها را داشته باشد تا مشتری بتواند از خودروی برقی خود نهایت استفاده را ببرد.

 

3- قیمت

به طور کلی، اگر تایرهای میشلن را با سایر برندهای لاستیک مقایسه کنید، گران هستند.  برای محصولات مشابه قیمت لاستیک های میشلن در حدود 30 درصد گرانتر  از هانکوک هستند. البته این اختلاف قیمت با توجه به فشار تحریم ها و نحوه دسترسی به لاستیک، در کشور ما اغلب  بیشتر است.

 

4- گارانتی

هر دو این شرکت ها گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی ارائه می دهند. هر چند در کشور ما اجرایی نیست. ولی شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که میشلن تا 60 روز و هانکوک تا 30 روز ضمانت رضایت ارائه می دهند. یعنی - اگر از مجموعه جدید لاستیک های خود ناراضی هستید، فقط گواهی خرید و لاستیک را برای تعویض ارائه دهید. مواردی دیگر مانند گارانتی مسافت و پشتیبانی اضطراری کنار جاده نیز از طرف میشلن و هانکوک ارائه می شود.

 

5- زیست سازگار

در مقایسه لاستیک‌های هانکوک با میشلن از نظر تأثیرات زیست‌محیطی، باید گفت میشلن پیشرو بازار در ارائه گزینه‌های خودروی پایدار برای آینده بوده است.

     تایرساز غول پیکر فرانسوی در نسل پنجم فناوری تایر سبز خود قرار دارد. این بدان معناست که تایرهای میشلن می توانند انتشار CO2 را کاهش دهند و در عین حال راندمان سوخت را بهبود بخشند.

از سوی دیگر، هانکوک تایرهای Kinergy را از مواد سازگار با محیط زیست تولید می کند. این تایر گواهینامه ISCC Plus را در سال 2021  به عنوان اولین تایر پایدار در کل صنعت دریافت کرده است.

Michelin vs. Hankook: Which brand is better?

 

 

مزایا و معایب: لاستیک هانکوک در مقایسه با لاستیک میشلن

تفاوت بین این دو شرکت حاشیه ای است. هر دو شرکت بیش از یک عمر تجربه دارند، و هر دو در فناوری تایر پیشرو هستند، هر چند گاهی این پیشرفت ها در حوزه‌های مختلف هستند. میشلن بیشتر به افزایش عملکرد تایرها توجه دارد، در حالی که هانکوک بیشتر به سمت پایداری متمایل است.

 

تفاوت اصلی در مقایسه مستقیم بین تایرهای مشابه، قیمت است. میشلن در صنعت تایر به عنوان یکی از گران ترین برندها شناخته شده است، در حالی که هانکوک یک برند مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود، جایی در میانه قیمت لاستیک.

هر دو شرکت ضمانت‌نامه‌های مسافت پیموده شده بالایی را برای لاستیک‌های خود ارائه می‌کنند، اما میشلن در مورد هندلینگ عملکرد واقعاً برجسته ای دارد. زمانی که صحبت از میشلن می شود، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. همانطور که گفته شد، آنچه از قیمت هانکوک به دست می آورید نیز بسیار مقرون به صرفه است.

 

مزایای لاستیک های هانکوک

  • تنوع خوب برای خودروهای سدان و سواری
  • گارانتی عمر آج عالی
  • به طور گسترده در دسترس است
  • به خوبی توسط کاربران بررسی شده است
  • انتخاب های عالی سازگار با محیط زیست

 

مزایای لاستیک های میشلن

  • تنوع خوب برای انواع لاستیک
  • فناوری نوآورانه بهره وری سوخت
  • آزمایش گسترده برای مدل های مصرف کننده
  • برخی از طولانی ترین گارانتی های آج در صنعت

 

 

مقایسه لاستیک Defender  میشلن با  Kinergy GT هانکوک

Defender لاستیک بادوام میشلین است. این لاستیک به گونه ای طراحی شده است که تقریباً در هر شرایطی عملکرد دارد، سه لاستیک این دسته همگی با گارانتی تا 80000 مایل ارائه می شوند. بسیاری ادعا می کنند که  این تایر بیشترین طول عمر را در بین همه تایرهای موجود در بازار دارد.

  • میشلن دیفندر یک گزینه عالی برای رفت و آمد روزانه است زیرا عملکرد نسبتاً بالایی در تمام جنبه ها دارد.
  • در مورد Kinergy ، بررسی ها عملکرد رانندگی مناسب را در شهر و بزرگراه نشان می دهد.

 

در Tirewheelguide، میشلن دیفندر در همه دسته ها امتیاز نسبتاً بالایی کسب کرد. کمترین امتیاز آن در کشش یخ با 70٪ بود، در حالی که بالاترین امتیاز Kinergy GT  هانکوک با 75٪ برای کشش خشک است.

 

مزایای میشلن دیفندر عبارتند از:

  • 90000 مایل گارانتی
  • همه کاره ( مناسب برای کامیون های سبک، SUV و خودروهای خانوادگی)
  • دارای حداکثر سرعت پایدار 118 مایل در ساعت

نکته منفی این است که میشلین دیفندر حدود بسیار بیشتر از  Kinergy GT قیمت دارد.

 

مقایسه هانکوک Ventus Prime 3  با میشلن  Primacy 4

  Prime 3 یک تایر تابستانی پریمیوم است که برای نصب روی خودروهای سواری طراحی شده است. این تایر هانکوک در بین 777 تایر تابستانی که توسط سازمان‌های مختلف آزمایش شده بود، رتبه 89 را به خود اختصاص داد و  بالاتر از میشلن Primacy 4 بود.

مقایسه تایرها در هندلینگ مرطوب و خشک، ترمز مرطوب و خشک، مسافت پیموده شده، راحتی صدا، مقاومت در برابر آب پلنینگ، راندمان سوخت، قیمت و راحتی کلی انجام شد.

با این حال، Primacy 4 در رتبه بندی لاستیک تابستانی ADAC SUV 2022 در رتبه اول قرار گرفت، در حالی که Ventus Prime 3 در رتبه هشتم قرار دارد. لاستیک هانکوک در هندلینگ خیس ضعیف تر عمل کرد. عملا با خرید لاستیک میشلن Primacy4 هندلینگ برتر را تجربه کنید.

 

سوالات متداول

آیا شرکت میشلین تایرهای هانکوک را تولید می کند؟

خیر. با وجود اینکه هانکوک و میشلن با یکدیگر همکاری هشت ساله داشتند، لاستیک های هانکوک توسط شرکت تایرسازی کره جنوبی ساخته می شود. این برند یک تامین کننده رسمی تایر برای اکثر شرکت های خودروسازی کره جنوبی و خودروسازان خارجی مانند آئودی، بنز و بی ام و بوده است.

 

چه لاستیک هایی بهتر از میشلن هستند؟

بسته به نیازهای رانندگی و بودجه، سایر برندهای تایر درجه یک که می‌توان به غیر از میشلین در نظر گرفت، بریجستون، کانتیننتال و گودیر هستند.

 

آیا هانکوک یک برند لاستیک خوب است؟ لاستیک هانکوک خوب است یا بد؟

بدون تردید هانکوک از برندهای برتر در حوزه لاستیک خودرو است. تایر هانکوک برای هشت دهه یک برند قابل اعتماد در کره جنوبی بوده است. در سرتاسر جهان، آن را به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه تر با شهرت به عنوان تامین کننده تایر برای BMW، Audi و Benz در نظر می گیرند. اخیراً میشلن را در ارائه بسته Formula E Gen3 شکست داد.

 

لاستیک های هانکوک چقدر عمر می کنند؟

عادات رانندگی و شرایط جاده، تایرهای هانکوک دارای ضمانت آج از 20000 مایل تا 60000 مایل هستند. بنابراین، آنها تایرهای نسبتاً بادوام با عملکرد خوب هستند.

 

کلام آخر

 برند میشلن فرانسوی 135 ساله چیزهای مختلفی برای ارائه دارد که  هانکوک 83 ساله آسیایی هنوز نمی تواند با آنها مطابقت کند. با این حال، این بدان معنا نیست که لاستیک‌های هانکوک نسبت به میشلین پایین‌تر هستند.

بنابراین، با پرسیدن اینکه کدام یک بهتر است، تایرهای میشلن در مقابل هانکوک، میشلن در بررسی تنوع تایر، گارانتی، عملکرد و کیفیت نسبت به تایرهای هانکوک امتیاز نسبتاً بالاتری کسب کرد. با این حال، مدل‌های تایر وجود دارد که هانکوک را به یک جایگزین امیدوارکننده تبدیل می‌کند، مانند Ventus Prime 3، زیرا بسیار مقرون به صرفه‌تر از محصولات میشلین است.

انتخاب هر یک از این لاستیک ها می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، این مساله بستگی به آنچه شما به دنبال آن هستید دارد. اگر به دنبال یک تایر با عملکرد مناسب برای به حداکثر رساندن پتانسیل وسیله نقلیه خود هستید، پس با میشلین همراه باشید.

اگر می خواهید لاستیکی برای وسیله نقلیه الکتریکی خود طراحی شده باشد یا می خواهید بتوانید بگویید که یک تایر 100٪ پایدار دارید، آنها با هانکوک همراه هستند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید تأثیر آن بر کیف پول خود را کاهش دهید، هانکوک انتخاب خوبی است. همه چیز به شما بستگی دارد و اینکه در لاستیک بعدی خود به دنبال چه هستید.

در این مقاله ما به مقایسه لاستیک های میشلن با هانکوک پرداختیم تا راهگشای شما در انتخابی بهتر باشد. امروزه برای صرفه جویی در وقت و هزینه خرید اینترنتی لاستیک مرسوم شده است. برای خرید اینترنتی انواع لاستیک با قیمتی متمایز می توانید به همپالاستیک مراجعه کنید. تیم همپالاستیک اصالت، کیفیت و به روز بودن لاستیک خریداری شده را ضمانت می کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.