راهنمای انتخاب و خرید لاستیک لودر

راهنمای انتخاب و خرید لاستیک لودر

یکی از انواع ماشین آلات سنگین مورد استفاده برای حمل و نقل یا حمل اقلامی مانند ماسه، شن، خاک، سنگ و آسفالت، لودر است. انواع مختلفی از لودرها در دسترس هستند، و هر نوع دارای مزایای خاص خود و همچنین، بدیهی است که عملکرد منحصر به فرد خود را دارد.

یکی از بهترین روش‌ها برای تضمین عملکرد خوب دستگاه، خرید لاستیک مناسب برای لودر است. با انتخاب لاستیک مناسب، ممکن است بهره وری بیشتری داشته باشید و هزینه های عملیاتی و زمان خرابی را کاهش دهید.

لاستیک‌هایی که دارای «جلوهای» گلدار هستند برای کشش بهترین هستند، در حالی که لاستیک‌هایی با آج صاف برای زمین‌های شنی یا چمن‌زار مناسب‌تر هستند و الگوهای «لاستیک‌های لغزنده» در کاربردهای بتنی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب لاستیک لودر

لودرهای چرخدار که معمولاً به آنها لودر جلویی و لودر سطلی نیز گفته می شود، در صنایع مختلف از ساخت و ساز تا جابجایی مواد رایج هستند. لودرهای چرخ دار نیازمند به لاستیک های سخت هستند. در هر روز، آنها را خواهید دید که به انبوهی از شن و خاک کوبیده می شوند، با بارهای سنگین سنگ یا برف می چرخند، از محوطه های زباله و تأسیسات حمل زباله عبور می کنند، یا نیروهای دینامیکی سطل های سنگین بالا و پایین را تحمل می کنند.

انتخاب یک لاستیک مناسب کاربرد برای لودر خود، متناسب با وظیفه و زمینی است که دستگاه در آن کار می کند، لاستیک "درست" می تواند عمر مفید را افزایش دهد، بهره وری را افزایش دهد، عملکرد را بهبود بخشد و از خرابی جلوگیری کند که همه اینها نتیجه بهتری را به همراه دارد.

  • اندازه لودر چرخدار

 یکی از عوامل اولیه ای که باید در انتخاب تایر لودر چرخ دار در نظر گرفت، اندازه خود دستگاه است. سه راه برای مشاهده اندازه لودر وجود دارد - وزن ناخالص، ظرفیت سطل، و اسب بخار/گشتاور - و با افزایش هر یک از این سه عنصر، نیازهای وارد شده به لاستیک‌های لودر نیز افزایش می‌یابد. لاستیک‌های لودر چرخ‌دار باید باری را تحمل کنند (هم بدنه لودر و هم چیزی که حمل می‌کند) و در هنگام بالا و پایین رفتن سطل پر شده، پایداری ایجاد می‌کنند. آنها همچنین باید به طور موثر اسب بخار و گشتاور لودر را به زمین منتقل کنند و گرما را - بزرگترین دشمن لاستیک ها - از بین ببرند. لاستیک لودر چرخ دار ایده آل نیازهای دستگاه شما را بدون اینکه بیش از حد گران باشند، یا با مشخصات پایین تر از نیاز دستگاه باشند که منجر به مشکل می شود، برآورده می کند.

A guide to choosing and buying loader tires

  • کاربرد

 وظایفی که از لودرانجام می دهد و نوع شرایطی که در آن کار می کند، نقش زیادی در نوع لاستیک مورد نیاز آن دارد. سطحی که روی آن کار می کند و وضعیت آن، همراه با زمان کارکرد، سرعت طی شده و مسافت طی شده، همگی بر نوع ساختار تایر، نوع آج و الگوی آج تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، ماشین بارگیری کامیون در یک معدن نیازهای متفاوتی (مقاومت برش و ضربه) نسبت به لودر چرخ دار دارد که مواد را در اطراف یک محل ساخت و ساز بزرگ جابجا می کند (اتلاف گرما).

 

  • ساختار: بایاس(نخی) ، رادیال( رادیال) ، توپر(جامد)

سه نوع لاستیک اصلی برای لودرهای چرخدار وجود دارد - بایاس، رادیال و جامد - که همه آنها مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

 

  • تایرهای بایاس یا نخی، لاستیک سنتی برای لودرهای چرخدار هستند که سواری نرم و پایداری را ارائه می دهند و دارای دیواره های جانبی ضخیم هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای برنامه‌هایی که بریدگی و پارگی دیواره‌های جانبی در آن‌ها خطرآفرین هستند، انتخابی محبوب باشند.

 

  • لاستیک های رادیال یا سیمی به طور فزاینده ای در لودرهای چرخ دار رایج هستند. آنها مقاومت بیشتری در زیر آج برش و سوراخ شدن دارند و کشش بهتر و سواری راحت تری نسبت به تایرهای بایاس ارائه می دهند. رادیال ها همچنین گرما را بهتر از انواع دیگر تایرهای لودر چرخ دفع می کنند و آنها را برای ماشین هایی که با سرعت بالا یا مسافت های طولانی حرکت می کنند، انتخابی مناسب می کند.

 

  • لاستیک های توپر یا جامد همانطور که از نامشان پیداست از لاستیک جامد ساخته شده اند که باعث می شود در برابر سوراخ شدن غیر قابل نفوذ باشند. لاستیک های جامد برای کاربردهایی که خطر پنچری ثابت است و برای ماشین هایی که مسافت های کوتاه را با سرعت کم طی می کنند بهترین هستند.

 

 

  • نوع آج

 تایرهای نوع L برای استفاده در لودرها و بولدوزرهای چرخدار طبقه بندی می شوند. این لاستیک ها برای تحمل بارهای سنگین، حرکت با سرعت کم در مسافت های کوتاه و اولویت دادن به ثبات طراحی شده اند. لاستیک های طبقه بندی L با یک نام عددی برای نشان دادن عمق آج و کاربرد همراه هستند.

A guide to choosing and buying loader tires

برای عملکرد بهینه لاستیک، ضروری است که نوع آج - مانند زمین های صخره ای یا شرایط سخت - را با کاربردی که لودر چرخ شما در آن درگیر است مطابقت دهید. به عنوان مثال، تایر L-2 به خوبی برای لودر چرخی که برای محوطه سازی و برف روبی استفاده می شود، مناسب است. در حالی که تایر L-4 یا L-5 برای کارهای معدن  بهینه است

  • الگوی آج

علاوه بر نوع آج، الگوی آج نیز می تواند بر عملکرد تایر لودر چرخدار شما تأثیر بگذارد. لودرهای چرخ دار دارای پنج الگوی آج عمومی هستند – جارویی یا خرطومی، میله ای، بلوکی، هیبریدی و صاف - که هر کدام به طور منحصر به فردی برای کاربردهای خاص مناسب هستند.

 

     الگوهای خرطومی جارو شده ( Swept lug patterns)، با گیره‌های گسترده و بسیار عریض برای ارائه حداکثر کشش و مقاومت در برابر سایش هنگام کار بر روی سطوح سخت تجهیز شده‌اند.

 

     الگوهای میله‌ای ( Bar lug patterns) عملکرد متعادلی را ارائه می‌دهند، عمر طولانی را روی سطوح سخت ارائه می‌کنند، اما کشش کافی برای پیمایش در زمین‌های بهبود نیافته مانند سایت‌های ساخت‌وساز خاکی را ارائه می‌کنند.

 

     الگوهای بلوکی (Block lug patterns )،  بهترین انتخاب برای ماشین‌هایی است که روی سطوح نرم کار می‌کنند. بلوک‌ها لبه‌های گزنده متعددی را برای حفاری و ایجاد کشش در هر چیزی از ماسه گرفته تا گل ایجاد می‌کنند.

 

     الگوهای هیبریدی ( Hybrid lug patterns)،  دارای آج هستند که بهترین کیفیت الگوهای میله و بلوک را ترکیب می کند . این لاستیک ها ترکیبی از طرح‌های میله و بلوک دارند تا چسبندگی خوبی بر روی سطوح نرم و خدمات طولانی مدت بر روی سطوح سخت فراهم کنند.

 

     آج‌های صاف ( Smooth treads)، دارای طرح نیستند. بلکه آنها با فقدان آج خود متمایز می شوند. لاستیک های صاف روی سطوح سخت خشک  عملکرد عالی دارند

A guide to choosing and buying loader tires

نکات مهم در خرید لاستیک لودر

  • شاید برخی از مردم معتقد باشند که لاستیک‌ها تنها یک وسیله جانبی مکمل هستند که تأثیر کمی بر عملکرد خودرو دارند، اما لاستیک ها نقطه تماس وسیله نقلیه با سطح زمین که نقش بزرگی در حفظ تعادل، امنیت و هندلینگ خودرو دارند. لاستیک‌های تجهیزات سنگینی مانند لودر که باید هدف خاصی را برای شرایط سخت با فشار بار بالا انجام دهند، این امر اهمیت لاستیک ها در آنها صدچندان می سازد.
  • به یاد داشته باشید که باید یک تایر را بر اساس نوع سطحی که معمولاً روی آن کار می کنید انتخاب کنید تا بههترین عملکرد و طول عمر را برای لودر شما حاصل کند.
  • لاستیک لودر خود را از برندی معتبر و مطمئن با قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید.
  • با خرید اینترنتی لاستیک لودر خود از فروشگاهی مطمئن مثل همپالاستیک که علاوه بردارا بودن مجوز کسب و کار، با سالها تجربه در فروش لاستیک امکان فروش لاستیک مناسب لودر با بهترین قیمت، تضمین اصالت و به روز بودن تاریخ تولید را دارد، لاستیک لودر خود را در محل دلخواه تحویل بگیرید.